Regulamin sklepu internetowego
Studiom3.pl
§ 1
Wstęp
Niniejszy regulamin jest
nieprzerwanie dostępny pod adresem: studiom3.pl w sposób umożliwiający jego
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie, poprzez wydrukowanie lub zapisanie na
nośniku w każdej chwili.
Regulamin określa i reguluje ogólne
warunki oraz zasady zawierania i realizacji umów sprzedaży za pośrednictwem
sklepu internetowego „studiom3.pl”, a także sposoby dostawy, płatności, prawa
i obowiązki Klienta i Sprzedawcy, warunki odstąpienia od umowy, tryb
postępowania reklamacyjnego. Zawiera on również informacje dotyczące możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów oraz regulacje
dotyczące świadczonych przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną.
Administratorem
danych osobowych, zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Studio
M3 Marcin Lecyk, ul. Grottgera 3B/1L, 64-920 Piła, NIP: 7642119887, REGON:
570858610, numer telefonu kontaktowego: +48 502 515 976, poczta
elektroniczna: studio.m3@wp.pl, zwanej dalej Sprzedawcą.
Zgodnie z postanowieniami Ustawy o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r., Konsument nie może zrzec się praw
przyznanych Mu w powyższej ustawie. W przypadku, gdy postanowienia niniejszego
regulaminu są mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy, wówczas
pierwszeństwo i zastosowanie mają przedmiotowe zapisy.
§ 2
Definicje
1. Administrator danych osobowych – Sprzedawca.
2. Czas realizacji zamówienia – czas realizacji zamówienia
jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego
użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Czas dostawy –
czas między przekazaniem zamówienia Przewoźnikowi a jego wydaniem Klientowi.
4. Dzień roboczy –
dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
5.
Formularz kontaktowy – usługa elektroniczna, interaktywny
formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający Klientom kontakt ze
Sprzedawcą.
6. Formularz rejestracji – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w
sklepie internetowym umożliwiający utworzenie konta Klienta.
7. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w sklepie
umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie towaru do
koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i
płatności.
8.
Hasło – ciąg znaków, które są
wybierane przez Klienta podczas dokonywania rejestracji.
9.
Klient:
a) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych
przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
b) osoba prawna,
c) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą, a także na
rzecz, której mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną.
10.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93,
z późn. zm.), zwany dalej również k.c.
11.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze
Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
12.
Konto Klienta – usługa elektroniczna, indywidualny
panel dla Klienta, w którym są gromadzone dane podane przez Klienta oraz
informacje o złożonych przez Niego zamówieniach w sklepie.
13.
Koszyk – element oprogramowania sklepu, w
którym widoczne są wybrane przez Klienta towary do zakupu, w którym istnieje
możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności ilości
towarów.
14.
Newsletter – usługa elektroniczna, świadczona
przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia
Klientom subskrybowanie i automatyczne otrzymywanie drogą elektroniczną
cyklicznych, bezpłatnych informacji m.in. o nowościach, promocjach.
15.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna
lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową.
16.
Regulamin – niniejszy regulamin sklepu.
17.
Sprzedawca – Studio M3 Marcin Lecyk, ul.
Grottgera 3B/1L, 64-920 Piła, NIP: 7642119887, REGON: 570858610, numer telefonu
kontaktowego: +48 502 515 976, poczta elektroniczna: studio.m3@wp.pl
18.
Sklep internetowy – strona internetowa dostępna
pod domeną studiom3.pl, za której pośrednictwem Sprzedawca prowadzi sprzedaż
internetową sprzętu AGD oraz sprzętu do zabudowy.
19.
Towar/Produkt – dostępne w sklepie internetowym
rzeczy ruchome będące przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem
a Sprzedawcą.
20.
Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży
towaru zawieraną albo zawartą na odległość między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem sklepu internetowego.
21.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej
fizycznej obecności stron.
22.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem sklepu internetowego.
23.
Ustawa o prawach konsumenta –
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827, z
późn. zm.).
24.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone
za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie sklepu,
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży towaru lub towarów ze
Sprzedawcą.
§ 3
Informacje ogólne
1. Klient jest zobowiązany do
korzystania ze sklepu internetowego oraz wszelkich usług, które są oferowane
przez Sprzedawcę za jego pośrednictwem, w sposób zgodny z obowiązującymi
przepisami na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz z postanowieniami
niniejszego regulaminu, mając na uwadze w szczególności poszanowanie zasad
współżycia społecznego, dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności
intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
2. Niniejszy regulamin skierowany jest
zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze sklepu
internetowego (chyba, że w danym postanowieniu wskazano, że dotyczy ono tylko
Klientów nie będących Konsumentami lub tylko Konsumentów).
3. Dane osobowe są przetwarzane w
celach, zakresie i w oparciu o zasady, które zostały wskazane
w polityce prywatności nieprzerwanie dostępnej na stronie internetowej sklepu.
4. W polityce prywatności dostępne są
również informacje dotyczące warunków gromadzenia, przetwarzania, a także
ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę.
5. Formularze zgody, tzw. checkboxy, które dotyczą danych osobowych Klientów,
dostępne są na stronie sklepu, w każdym miejscu, w którym gromadzone są dane
osobowe. Treści zgód są do każdorazowego zaakceptowania przez Klienta. Klienci
mogą na bieżąco aktualizować, modyfikować oraz wycofać zgody na przetwarzanie
swoich danych osobowych, które zostały udostępnione Sprzedawcy.
6. Poprzez złożenie zamówienia, Klient
wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę
Jego danych osobowych podanych na stronie internetowej sklepu. Podane dane
osobowe mogą być przekazane innemu podmiotowi, jednak tylko i wyłącznie w celu
realizacji
i finalizacji złożonego zamówienia. Informacja o podmiotach, którym dane są
udostępniane zawarta jest w polityce prywatności.
7. Zakupu towaru mogą dokonywać zarówno
Przedsiębiorcy, jak również Klienci, posiadający miejsce zamieszkania lub
miejsce siedziby na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
8. Wszystkie informacje zawarte w
sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66
Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem dla Klientów do zawarcia umowy,
zgodnie
z artykułem 71 Kodeksu Cywilnego.
9. Użytkowanie sklepu internetowego
oznacza każdą czynność Klienta/Użytkownika, która prowadzi do zapoznania się przez
Niego z treściami, które są zamieszczone na stronie internetowej sklepu.
10. W celu zabezpieczenia i zapewnienia
ochrony przekazu elektronicznego, a także treści cyfrowych, Sprzedawca wdraża i
stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
11. Sprzedawca informuje, że korzystanie
z usług świadczonych drogą elektroniczną, publiczny charakter sieci Internet i
korzystanie z niej, może wiązać się z pewnymi zagrożeniami np. możliwe może być
pozyskanie i zmodyfikowanie danych Klientów przez osoby nieuprawnione,
może nastąpić instalacja szkodliwego oprogramowania na urządzeniu i w systemie
teleinformatycznym, z którego korzysta Klient. Klienci powinni stosować
odpowiednie środki techniczne w celu minimalizacji zagrożeń.
12. Sprzedawca ma prawo organizować
okazjonalne akcje promocyjne, ich warunki każdorazowo zostaną podane na stronie
sklepu. Promocje w sklepie internetowym nie podlegają łączeniu, chyba że jest
to dozwolone przez regulamin danej promocji.
13. Minimalne wymagania techniczne
niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy, które
umożliwią Klientowi korzystanie ze sklepu internetowego to:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu,
b) przeglądarka internetowa, która
obsługuje pliki cookies,
c) dostęp do poczty elektronicznej.
§ 4
Korzystanie ze sklepu internetowego
1. Sprzedawca umożliwia następujące
formy kontaktu:
- Adres Sprzedawcy: ul. Grottgera 3B/1L, 64-920 Piła,
- telefoniczny, pod numerem +48 502 515 976,
- mailowy, wysyłając maila na adres: studio.m3@wp.pl,
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów
i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie,
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od
poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00.
2. Zakupy w sklepie internetowym są
możliwe po założeniu konta Klienta w sklepie.
3. W celu przeglądania asortymentu
sklepu nie jest wymagane zakładanie konta Klienta.
4. Sprzedaż towarów dostępnych w sklepie
odbywa się na podstawie złożonego przez Klienta zamówienia.
5. Klient ma możliwość złożenia takiego
zamówienia bezpośrednio po założeniu konta Klienta.
6. Dostęp
do niektórych funkcjonalności strony www może wymagać wcześniejszego
zarejestrowania się przez Klienta i każdorazowego logowania. Korzystanie z
dostępnych funkcjonalności sklepu internetowego jest dobrowolne.
7. W
celu prawidłowego korzystania z konta, a także złożenia zamówienia w sklepie,
może być wymagane włączenie w przeglądarce internetowej obsługi plików cookies.
8.
Ceny
towarów dostępnych na stronie sklepu internetowego wyrażone są w złotych
polskich
i zawierają podatek VAT. Nie zawierają natomiast informacji odnośnie cen dostaw
i kosztów z nimi związanych.
1. O kosztach dostawy, które Klient
zobowiązany jest ponieść w związku z zawarciem umowy sprzedaży oraz o kwocie
końcowej do zapłaty wraz z podatkami, Klient zostanie poinformowany na stronie
sklepu internetowego w formularzu zamówienia w czasie składania zamówienia, w
szczególności
w chwili wyrażenia
przez Klienta woli związania się umową sprzedaży.
2. Koszty związane z dostępem do sieci Internet i
transmisją danych ponoszone są wyłącznie przez Klienta, zgodnie z taryfą
Dostawcy, z którym Klient podpisał umowę o świadczenie usług internetowych.
3.
Za
autentyczność oraz kompletność danych pozostawionych w sklepie, które zostały
wprowadzone
w poszczególnych formularzach odpowiada sam Klient.
4.
W
sklepie internetowym świadczone są następujące nieodpłatne usługi
elektroniczne: konto Klienta, formularz rejestracji, formularz kontaktowy,
formularz zamówienia, newsletter. O ewentualnych przerwach w świadczeniu
powyższych usług, Sprzedawca poinformuje bezpośrednio na stronie sklepu.
5.
Klient
ma prawo do złożenia reklamacji związanej z wykonywaniem nieodpłatnych usług
elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę. Reklamacja dotycząca usług
elektronicznych oraz pozostałe reklamacje, które są związane z działaniem
sklepu internetowego (wyłączając tryb reklamacji towaru, która opisana jest w
dalszej części regulaminu), mogą zostać złożone przez Klienta pisemnie na adres
siedziby lub elektronicznie na adres e- mail: studio.m3@wp.pl.
6.
Zalecane
jest, aby Klient składający reklamację w zgłoszeniu przedstawił opis
zaistniałego problemu.
7.
Zajęcie
stanowiska przez Sprzedawcę w odniesieniu do danej reklamacji następuje
niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
jej złożenia.
8.
Klient
będący Konsumentem ma również prawo do odstąpienia od umowy świadczenia usług
drogą elektroniczną. Uprawnienie to przysługuje Klientowi zgodnie z
postanowieniami zawartymi
w niniejszym regulaminie.
9.
Klientowi,
na rzecz którego Sprzedawca świadczy usługi konta i które mają charakter ciągły
i bezterminowy, przysługuje możliwość wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi
bez podania przyczyny, ze skutkiem natychmiastowym. Realizacja uprawnienia
nastąpi po przesłaniu drogą elektroniczną lub pisemnie oświadczenia o
wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
10.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną, które mają charakter ciągły i bezterminowy z zachowaniem
14-dniowego terminu wypowiedzenia, jeżeli Klient naruszy postanowienia
niniejszego regulaminu.
§ 5
Zakładanie konta w sklepie
1. Do założenia konta Klienta dochodzi
poprzez wypełnienie formularza rejestracji. W celu utworzenia konta Klienta,
należy wejść w zakładkę „Zaloguj się” widoczną na górze strony i wybrać opcję
„Stwórz konto”. Konieczne jest podanie następujących danych w formularzu
rejestracyjnym udostępnionym
w sklepie internetowym: adresu poczty elektronicznej i hasła składającego się
ze wskazanej minimalnej liczby znaków.
2. Dodatkowe dane możliwe do
uzupełnienia w panelu administracyjnym konta posłużą do składania zamówienia w
sklepie podczas wypełniania formularza zamówienia.
3. Rejestracja konta Klienta w sklepie
jest nieodpłatna.
4. Usługa świadczona jest na czas
nieoznaczony.
5. Wymogiem dokonania rejestracji i
założenia konta jest wyrażenie przez Klienta lub Użytkownika zgody na treść
regulaminu, z którego treścią może zapoznać się bezpośrednio w trakcie
wypełniania formularza, a także na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w
formularzu rejestracji.
6. Po przesłaniu formularza, Klient
otrzymuje na podany wcześniej adres e-mail potwierdzenie dokonania rejestracji
przez Sprzedawcę. Aby zalogować się na konto Klient musi podać login oraz hasło
wskazane w formularzu rejestracji podczas jego zakładania. Po zalogowaniu się
do swojego konta Klient ma możliwość edycji wprowadzonych przez siebie danych,
sprawdzenia statusu zamówienia oraz wglądu do historii zamówień.
7. Założenie konta Klienta w sklepie
jest możliwie po przyciśnięciu przycisku „Zarejestruj się”.
8. Klient, bez podania przyczyny oraz
bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat ma prawo
w każdym momencie do usunięcia konta. Następuje to poprzez wysłanie stosownego
żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 6
Newsletter
1. Umowa o świadczenie usługi
elektronicznej newslettera zawierana jest na czas
nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania
usunięcia jego adresu poczty elektronicznej
z subskrypcji newslettera.
2. Usługa elektroniczna newsletter polega
na przesyłaniu na podany adres e-mail Użytkownika/Klienta, wiadomości w formie
elektronicznej, która zawiera informacje handlowe o nowych towarach lub
usługach.
3. W celu zapisania się na subskrypcję newslettera należy wprowadzić adres poczty elektronicznej
w oznaczone pole oraz zaakceptować widoczne checkboxy,
a następnie kliknąć w ikonę strzałki lub
zaznaczyć checkbox
„Zapisz się do naszego newslettera” podczas
rejestracji konta Klienta. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niepodanie
będzie skutkowało brakiem możliwości założenia konta.
4. Po wysłaniu przez Użytkownika/Klienta
wiadomości z prośbą o subskrypcję newslettera,
Sprzedawca niezwłocznie wysyła na podany adres e-mail link aktywacyjny, w który
następnie Użytkownik/Klient powinien wejść w celu potwierdzenia chęci zapisu. W
momencie potwierdzenia przez Klienta/Użytkownika zostaje zawarta umowa o
świadczenie usług elektronicznych.
5. Użytkownik/Klient może w każdej
chwili zrezygnować z subskrypcji newslettera. Aby
trwale usunąć adres e-mail z subskrypcji newslettera
należy przesłać żądanie do Sprzedawcy pocztą elektroniczną bądź tradycyjną.
§ 7
Formularz kontaktowy
1. Usługa elektroniczna formularz
kontaktowy świadczona jest drogą elektroniczną i umożliwia przesłanie przez
Użytkownika wiadomości elektronicznej za pośrednictwem formularza
zamieszczonego na stronie.
2. Usługa „formularz kontaktowy” jest
świadczona nieodpłatnie.
3. Usługa zawierana jest na czas
oznaczony, rozpoczyna się w momencie przystąpienia przez Klienta do jego
wypełniania oraz ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia
formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza i udzielenia odpowiedzi
przez Sprzedawcę.
4. Usługa umożliwia Klientom kontakt ze
Sprzedawcą za pośrednictwem interaktywnego formularza.
5. W celu skorzystania z usługi
formularza kontaktowego należy kliknąć w zakładkę „Kontakt”, a także podać
prawidłowy adres poczty elektronicznej oraz wypełnić pole wiadomości i kliknąć
przycisk „Wyślij”. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niepodanie ich będzie
skutkowało brakiem możliwości skorzystania z formularza kontaktowego.
§ 8
Zasady składania zamówienia
1. Usługa elektroniczna „formularz
zamówienia” jest nieodpłatna oraz ma charakter jednorazowy.
2. Zamówienia za pośrednictwem sklepu
można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
3. Do złożenia zamówienia dochodzi
poprzez wypełnienie formularza zamówienia.
4. Umowa zawierana jest na czas
oznaczony. Rozpoczyna się ona w chwili dodania przez Klienta pierwszego towaru
do elektronicznego koszyka, a kończy się w momencie odstąpienia przez Klienta
od wypełnienia formularza zamówienia bądź z chwilą złożenia zamówienia i
przesłania Sprzedawcy wypełnionego formularza poprzez kliknięcie przycisku
potwierdzającego zakup i potwierdzającego konieczność zapłaty ceny.
5. Klient ma możliwość zapoznania się z
regulaminem oraz polityką prywatności jeszcze przed podjęciem decyzji o zawarciu
umowy albo przed dokonaniem zmiany w zamówieniu.
6. Procedura zmierzająca do zawarcia
umowy sprzedaży następuje poprzez wybór towaru i podjęcie czynności
technicznych w oparciu o komunikaty i pozostałe informacje, które są
wyświetlane na stronie sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia.
Zamówienie towaru następuje poprzez kliknięcie przycisku zatwierdzającego zakup
i potwierdzającego konieczność zapłaty ceny.
7. Zakupu może dokonać Klient, który
jest zalogowany do konta. Złożenie zamówienia następuje po wypełnieniu
formularza zamówienia oraz założeniu konta Klienta i kliknięciu na stronie
sklepu internetowego przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego
konieczność zapłaty ceny. Do momentu kliknięcia przycisku zatwierdzającego
zakup i potwierdzającego konieczność zapłaty ceny Klient ma możliwość
samodzielnie modyfikować wprowadzone dane (w tym celu należy kierować się
komunikatami wyświetlanymi na stronie sklepu internetowego).
8.
Klient
wypełnia formularz zamówienia podając w nim następujące dane: imię i nazwisko,
adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość,
kraj), adres poczty elektronicznej, opcjonalnie numer telefonu oraz dane
dotyczące zawieranej umowy sprzedaży: towar, ilość, miejsce, sposób dostawy
towaru oraz sposób płatności. Klienci będący Przedsiębiorcami, którzy chcą
otrzymać fakturę powinni również podać: nazwę firmy, pod którą prowadzą
działalność oraz numer NIP. Podanie danych jest konieczne w celu realizacji
umowy. Na tym etapie składania zamówienia Klient jest zobowiązany sprawdzić
poprawność wprowadzonych przez siebie danych oraz wybranych towarów.
9.
Po dokonaniu wyboru towarów, skompletowaniu
całego zamówienia i wskazaniu jednego ze sposobów dostawy oraz formy płatności
z dostępnych w sklepie, Klient akceptuje treść regulaminu oraz potwierdza
zapoznanie się z polityką prywatności i z pouczeniem o odstąpieniu od umowy
i składa zamówienie wysyłając formularz zamówienia do Sprzedawcy poprzez
kliknięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
10. Sprzedawca przesyła drogą
elektroniczną na podany w formularzu adres e-mail Klienta potwierdzenie oraz
informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Przesłana wiadomość zawiera
wszystkie ustalone wcześniej warunki umowy sprzedaży. W szczególności ilość
oraz rodzaj zamówionego towaru, cenę całkowitą do zapłaty wraz z kosztami
dostawy. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości zostaje zawarta
umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
11. Klient do momentu kliknięcia
przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” ma możliwość edytowania
zamówienia.
§ 9
Płatność i dostawa
1. Ceny
towarów zamieszczone na stronie sklepu są cenami brutto i nie zawierają
informacji odnośnie kosztów dostawy (w szczególności opłat za transport,
dostarczenia i usług pocztowych). Są one wskazywane Klientowi w trakcie
składania zamówienia, w szczególności w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania umową sprzedaży.
2. Towary są dostarczane Klientowi
zgodnie ze sposobem wybranym w trakcie składania zamówienia.
3. Sprzedawca umożliwia następujące
metody dostawy zamówionego towaru:
a) przesyłka kurierska.
4. Sprzedawca umożliwia Klientowi
następujące formy płatności za zamówiony towar:
a) przelewem tradycyjnym na rachunek
bankowy: 10 2490 0005 0000 4530 6501 2891,
c)
Dostępne
formy płatności:
Karty płatnicze:
*Visa
*Visa Electron
*Mastercard
*Mastercard Electronic
*Maestro
Podmiotem świadczącycm obsługę płatności online
jest Autopay S.A.
5. Sprzedawca dokumentuje sprzedaż
zamówionego towaru paragonem lub na życzenie Klienta fakturą VAT, które są
dołączane do zamówionego towaru.
6.
Jeżeli
Klient wybrał płatność za pośrednictwem przelewu, jest On zobowiązany do
dokonania zapłaty w terminie 4-6 dni roboczych od dnia otrzymania wiadomości
potwierdzającej przyjęcie zamówienia przez Sprzedawcę, określającej całkowity
koszt zamówienia wraz z dostawą (od dnia zawarcia umowy sprzedaży).
7. W przypadku braku zapłaty w
wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie anulowane.
8. Jeżeli Klient wybrał płatność za
pobraniem przy odbiorze przesyłki od Kuriera, zobowiązany jest On do dokonania
jej bezpośrednio przy odbiorze osobistym towaru.
9.
Dostawa
towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej.
10. Dostawa towaru odbywa się na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej.
11. Klient
jest na bieżąco informowany o wysokości kosztów dostawy, które są widoczne w
formularzu zamówienia.
§ 10
Wykonanie umowy sprzedaży
1.
Sprzedawca
jest zobowiązany dostarczyć towar, który jest przedmiotem umowy sprzedaży bez
wad.
2.
Zamówiony
towar jest dostarczany Klientowi pod adres wskazany w trakcie składania
zamówienia przez wybranego Kuriera/Przewoźnika.
3.
Zawarcie
umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia. Warunkiem złożenia
zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
4.
Zamówiony
towar każdorazowo jest zapakowany w sposób, który odpowiada jego właściwościom.
Sprzedawca zapewnia, że dany towar jest odpowiednio zabezpieczony do
transportu, w taki sposób, aby nie uległ on uszkodzeniu, zalaniu itp.
5.
Sprzedawca
informuje Klienta o wydaniu towaru Kurierowi przesyłając stosowną informację na
podany adres e-mail, stanowiącą potwierdzenie.
6.
Wiadomość
podsumowująca i potwierdzająca zamówienie zawiera wszystkie wcześniej ustalone
warunki umowy sprzedaży: ilość zamówionego towaru oraz jego rodzaj, a także
cenę całkowitą zawierającą koszty dostawy i podatek VAT, ewentualne
rabaty/zniżki, jak również płatności, które należy uiścić.
7.
Zamówiony
towar jest dostarczany Klientowi zgodnie z Jego wyborem.
8.
Czas
realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj do 1 dnia roboczego, chyba że w opisie
danego towaru lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin.
Czas
dostawy zamówienia jest uzależniony od wybranego przez Klienta sposobu dostawy.
9.
Sprzedawca
umożliwia Klientowi odbiór osobisty zamówionego towaru, który jest bezpłatny. W
tym przypadku termin odbioru zamówionego towaru zostanie ustalony przez
Sprzedawcę z Klientem indywidualnie, przeważnie są to 2-3 dni robocze.
Sprzedawca w tym celu będzie kontaktował się telefonicznie bądź drogą mailową z
Klientem, wykorzystując do tego dane podane przez Klienta w trakcie składania
zamówienia.
10.
W
przypadku zamówienia towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest
najdłuższy podany termin.
11.
Jeżeli
Klient wybrał płatności przelewem za zamówiony towar to początek terminu
dostawy rozpoczyna się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
12.
W
przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem, termin dostawy
zamówionego towaru rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
13.
W
trakcie wypełniania formularza zamówienia oraz w wiadomości e-mail stanowiącej
potwierdzenie zamówienia, Klient jest informowany o kosztach wybranego przez
siebie sposobu dostawy towaru.
14.
Klient
ma również możliwość anulować lub zmienić zamówienie, nie później jednak niż do
chwili przesłania przez Sprzedawcę wiadomości potwierdzającej przyjęcie
zamówienia. W tym celu Klient kontaktuje się ze Sprzedawcą telefonicznie lub
drogą elektroniczną. Anulowanie lub zmiana zamówienia po upływie przedmiotowego
terminu jest możliwa po uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
15. W przypadku zaistnienia wyjątkowych
okoliczności lub braku możliwości realizacji zamówienia we wskazanym Klientowi
terminie, Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia
dalszego trybu postępowania, w tym zmiany sposobu doręczenia oraz ustalenia
nowego terminu dostawy.
16. Po otrzymaniu przesyłki, Klient lub
osoba upoważniona powinna w miarę możliwości zbadać paczkę czy nie jest ona
uszkodzona, zalana, czy zawartość opakowania jest nienaruszona. Klient powinien
w miarę możliwości w obecności Kuriera, sporządzić protokół szkody oraz
zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę.
17.
W
przypadku, gdy towar wygląda na uszkodzony, Sprzedawca zwraca się z prośbą do
Klienta
o nieprzyjmowanie przesyłki. Powyższe zalecenia w żaden sposób nie wyłączają i
nie ograniczają uprawnień Klienta do zgłoszenia reklamacji na zasadach
przewidzianych regulaminem. Zalecane postępowanie Klienta ma na celu jedynie
pomóc Sprzedawcy w ustaleniu przyczyn
i odpowiedzialności za powstałą szkodę. Niesporządzenie wskazanego powyżej protokołu
uszkodzenia towaru nie ogranicza możliwości zgłoszenia uszkodzenia przesyłki.
Tryb reklamacyjny pozostaje bez zmian bez względu na zastosowanie lub
niezastosowanie powyższych zaleceń.
18. W razie nieobecności Klienta pod
wskazanym adresem do dostawy, Dostawca pozostawi awizo lub też podejmie próbę
kontaktu, dzwoniąc pod numer podany w trakcie składania zamówienia w celu
ustalenia ponownej daty doręczenia zamówionego towaru. Jeżeli Kurier/Przewoźnik
odeśle paczkę na adres Sprzedawcy, to Sprzedawca skontaktuje się ponownie z
Klientem w celu ustalenia nowego terminu
i kosztów dostawy.
§ 11
Odstąpienie od umowy
1.
Klient będący Konsumentem, który zawarł
umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni
kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny.
2. Przed podjęciem próby zwrotu towaru,
Klient proszony jest o kontakt telefoniczny +48 502 515 976 oraz
mailowy studio.m3@wp.pl ze
Sprzedawcą, w celu ustalenia adresu zwrotu.
3. Powyżej wskazane prawo do odstąpienia
przysługuje od momentu objęcia w posiadanie przez Klienta lub wskazanej przez
Niego innej osoby niż Przewoźnik zamówionego towaru.
4.
Konsument
może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez
Konsumenta oświadczenia przed upływem 14 dni kalendarzowych, pisemnie lub drogą
elektroniczną na adres wskazany w § 4 regulaminu.
5. W przypadku odstąpienia przez
Konsumenta od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.
6.
W
celu złożenia oświadczenia od odstąpienia od umowy, Klient może skorzystać ze
wzoru formularza, który stanowi załącznik do niniejszego regulaminu i
zamieszczony jest na stronie sklepu. Skorzystanie ze wzoru nie jest
obowiązkowe. Klient może, ale nie musi skorzystać z udostępnionego formularza.
7.
Klient, który skorzystał z dostarczenia
Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, zostanie
niezwłocznie poinformowany o przyjęciu przedmiotowego oświadczenia woli za
pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany
w formularzu zamówienia.
8.
Sprzedawca
niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie
otrzymane od Niego płatności,
w tym koszty dostarczenia rzeczy przy użyciu takich samych metod płatności,
jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla
Niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
9. Jeśli
Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zanim
Sprzedawca przyjął Jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
10. Sprzedawca może wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru z powrotem lub do czasu
dostarczenia Mu dowodu jego odesłania w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
11. Klient zobowiązany jest do dokonania
zwrotu zamówionego towaru na adres Sprzedawcy w terminie nie dłuższym niż 14
dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od
umowy.
12. Klient będący Konsumentem ponosi
wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
13.
W
przypadku, gdy zwracany towar ze względu na swój charakter nie może być
odesłany w zwykłym trybie pocztą, Sprzedawca informuje wówczas Klienta
będącego Konsumentem o kosztach zwrotu rzeczy na stronie internetowej
sklepu.
14. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej wynikiem
korzystania
z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania zamówionego towaru.
15. Zgodnie z postanowieniami art. 38
Ustawy o prawach Konsumenta, prawo
odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość
nie przysługuje Konsumentowi
w odniesieniu do umowy:
1) o świadczenie
usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
3) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu Jego zindywidualizowanych
potrzeb;
4) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia;
5) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
6) w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której
przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona
przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Przedsiębiorca
nie ma kontroli;
8) w której Konsument
wyraźnie żądał, aby Przedsiębiorca do Niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; jeżeli Przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi
niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze
aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług
w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub
okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Przedsiębiorcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 12
Reklamacja i gwarancja
Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć
Klientowi towar zgodny z zamówieniem, który jest wolny od wad.
1. Szczegółowe informacje dotyczące
odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta są zamieszczone
w Kodeksie Cywilnym w szczególności w artykułach od 556 do 576.
2. Przed podjęciem próby reklamacji
towaru, Klient proszony jest o kontakt telefoniczny +48 502 515 976
oraz mailowy studio.m3@wp.pl ze Sprzedawcą, w celu ustalenia adresu zwrotu.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność,
jeżeli sprzedany towar posiada wadę fizyczną lub prawną.
4. Klient ma prawo do zgłoszenia
reklamacji w dowolnej formie, np. pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub
drogą elektroniczną na adres e-mail: studio.m3@wp.pl.
5. Klient wykonujący uprawnienia z
tytułu rękojmi, jest zobowiązany do dostarczenia wadliwego towaru na adres
Sprzedawcy podany w § 4. Jeżeli ze względu np. na rodzaj towaru jego dostarczenie
przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić
towar Sprzedawcy
w miejscu, w którym towar ten się znajduje.
6. Jeżeli uprawnienia te wykonuje Klient
będący Konsumentem, koszty dostawy są po stronie Sprzedawcy.
7. W przypadku Klienta będącego
Przedsiębiorcą, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
8. W celu złożenia reklamacji zalecane
jest, aby Klient podał następujące informacje, jednak niepodanie wskazanych
danych nie wpływa na proces reklamacyjny, a jedynie mogą być one pomocne dla
Sprzedawcy w toku rozpatrywania reklamacji:
a) dane osoby zgłaszającej reklamację w
celu kontaktu oraz dane Sprzedawcy,
b) datę zakupu reklamowanego towaru oraz
datę zgłoszenia,
c) przedmiot reklamacji,
d) żądanie Konsumenta.
9. Sprzedawca na stronie sklepu
internetowego udostępnia wzór formularza reklamacyjnego, z którego może
skorzystać Klient. Nieskorzystanie z formularza, nie ma wpływu na składaną
reklamację
i skuteczność jej rozpatrzenia.
10. W przypadku braku odpowiedzi przez Sprzedawcę
na zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni kalendarzowych, reklamację uznaje
się za zasadną. Po upływie wskazanego terminu Sprzedawca nie może odmówić
spełnienia żądania Konsumenta.
§ 13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca informuje, iż szczegółowe
informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
2.
Klient
będący Konsumentem ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozwiązywania sporów, w tym:
a) Klient będący Konsumentem ma prawo do
zwrócenia się z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży do stałego
polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15
grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. Nr 4, poz. 25 z późn. zm.), regulamin organizacji i działania stałych
polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości
z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i
działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz. U. Nr 113, poz. 1214,
z późn.zm.),
b) Klient będący Konsumentem może
zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
c) Klient będący Konsumentem ma prawo do
uzyskania bezpłatnej pomocy w celu rozwiązania sporu zaistniałego pomiędzy nim
a sklepem. W tym celu może skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (np. Federacji Konsumentów),
d)
Klient
będący Konsumentem może skorzystać z internetowej platformy do rozstrzygania
sporów na szczeblu unijnym (platforma ODR), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ta stanowi interaktywny i wielojęzyczny model
rozwiązywania sporów.
§ 14
Dane osobowe w sklepie internetowym
1.
Sprzedawca
oświadcza, że przestrzega wszelkich zasad ochrony danych osobowych osób
korzystających ze sklepu internetowego oraz wszelkich uregulowań prawnych.
2. Szczegółowe zasady ochrony danych
osobowych, w tym prawa osób, których dane dotyczą, cele oraz zakres w jakim
dane osobowe są zbierane, zamieszczone są w polityce prywatności.
3. Sprzedawca informuje, iż podanie
danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych na stronie
oraz w regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży
skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 15
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane są w języku polskim
za pośrednictwem sklepu internetowego.
2. W kwestiach nieuregulowanych zapisami
niniejszego regulaminu zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego.
3. Załączniki do regulaminu stanowią
jego integralną część.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. O każdej zmianie Sprzedawca
poinformuje Klienta z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem, przesyłając Mu
drogą elektroniczną odnośnik do nowych zapisów. Zmiany wchodzą w życie w
terminie 14 dni kalendarzowych od zamieszczenia ich na stronie sklepu. Jeżeli
Klient nie akceptuje wprowadzanych zmian, jest on zobowiązany poinformować o
tym fakcie Sprzedawcę w terminie 14 dni kalendarzowych, a co za tym idzie umowa
ulegnie rozwiązaniu. W innym przypadku, po upływie wskazanego terminu,
Sprzedawca uzna, iż zmiany zostały zaakceptowane.
5. Zmiany w regulaminie dotyczące
niektórych usług elektronicznych (np. konto Klienta, formularz zamówienia)
pozostają wiążące w przypadku, gdy Użytkownik został prawidłowo poinformowany
o zmianach oraz nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
powiadomienia.
6. Zmiany w regulaminie nie mają wpływu
na już złożone zamówienia oraz zamówienia w trakcie realizacji.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem
26-08-2024 r.